Bloggare!

Efter Empoos vilja att starta en egen blogg om Nybro IF och allt annat så var det ju inte långt borta att jag tillsammans med Festim tog på oss ansvaret att även starta en egen Nybro IF blogg.

För det finns ju alltid åsikter och annat som man aldrig har en chans att få fram till allmänheten annars tänkte vi, vi ville ha en chans att försvara vår förening när det behövdes, vi vill öppna upp Nybro IF, vi ville skapa en öppenhet, vi ville mycket annat också :)

Vi kan väl säga som så här iaf, vi har fått enormt mycket positiva åsikter ang vår bloggsida, vilket ju är mycket roligt. Men framförallt så visar det att Nybro IF berör, det finns många som är intresserade, men inte alltid bara av Nybro IF, utan givetvis hela kommunens föreningar.

Själv har ju läst lite bloggar ibland, mest då Ahonens åsiktssida som ofta berör många, men det är ju det han vill. Sen skriver han ofta med en väldigt väl dold ironi säger han, men jag undrar det ja, ibland tror jag bara han vill väcka upp känslor den gode mr Ahonen. Finsk humor kallar han det, och vem fan kan tolka det :) 

Har varit ute i cyberrymden o kollat lite andra bloggar, men då jag själv har en väldigt trångsynt liten syn på vad jag tycker är intressant, så är de flesta bloggar inget för mig. Empoos blogg läser jag givetvis, likaså Ahonens, men sen är det inte så många fler.

Men måste säga att Henrik Rydströms blogg är riktigt bra, enligt mig då givetvis. Där fastnar jag direkt, främsta anledningen är ju givetvis att det handlar om fotboll, men också att han är aktiv på elitnivå, han skriver om spelet utanför själva matcherna, och han är fan så mycket mer allmänbildad och smartare än vad jag är :) (detta gäller även mr Festim Paso kan jag lova!)

Men tiden till att sitta på nätet o läsa blir bara mindre o mindre känns det som, särskilt nu då vi har det tungt i Nybro IF, då blir det ju givetvis än mer tid man lägger där. Men familjen Paso har nu tagit hand om campingen, vilket är en välgärning utan motstycke för mig just nu, tack för det.

Och denna söndagen lär ju inte vara några problem att fylla, för då vissa spelare tror det bara är att flytta våra matcher till konstgräset så innebär detta en rejäl dos av arbete för oss runt omkring.
Vi måste flytta på reklamskyltar, bord, entrén, kioskerna, grillarna mm. Så räknar kallt med ett 12-timmarspass, mest då sittande i bilen mellan Vickan o åkrahäll. Men vi får hoppas att man får gå med ett leende under efterarbetet efter matchen :)

För i så fall är tiden jag lagt ner värd allting, men man får ju inte alltid som man vill! Nej, skall man få som man vill så är det oftast bara hårt arbete som gäller, så även för Nybro IF fotboll kan man nog säga!  

Sen tror jag att nästa inlägg från mig blir om lite intressantare saker :) Men får väl vänta in mr Pasos nästa inlägg, där verkar det gå sakta fram sista tiden, eller vad tycker ni?

Patrik Berg


Kommentarer
Postat av: Kim Ahlqvist

Herr Berg, du får baske mig börja följa min nya fotbollsblogg. Mjukstartat lite men ju längre säsongen lider ju mer skrivande lär det bli. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0