Comeback

Ja, riktigt 100 på tårna, är jag inte men det får gå!

Som sagt, har varit lite krasslig ett tag nu. Hosta, halsont, feber etc har gjort att jag inte har kunnat göra alls det jag brukar och vill göra. Dvs jobba och träna, att vara igång helt enkelt. Det har varit frustrerande men också jobbigt att ligga i en säng och i princip inte kunna göra något. Men jag ska inte klaga, det finns dem som har haft och har det värre.

MEN! Trots min "lilla förkylning" (som vissa kallar de) så har det inte hindrat mig till att närvara på plats när vi har haft träningar. Jag har inte varit ombytt, men har varit där och bidraget med något. Gits har fått klara sig själv på träningarna när jag vek ner mig förra veckan, vilket han löste utan några som helst problem. Gits är ju en soldat, så jag var ju inte orolig direkt. Å andra sidan behövde ju inte Gits förta sig allt för mycket då 80 % av truppen låg hemma och var sjuka. Utav resterande 20 % som var "friska" så var ca hälften skadade och rehabtränade således.

Nog om detta, väljer att uttrycka mig som kungen: "Vi vänder blad och går vidare"

Denna vecka börjar vi likna ett kollektiv igen. Grabbarna börjar, eller har helt frisknat till och förhoppningsvis slipper vi ställa in fler träningsmatcher. Nästa match är redan nu på lördag, kl 12:00 på konstgräset i Åkrahäll, mot IFK Karlshamn.

Det får bli en "Foppa-comeback" denna gången, alltså ett kort blogginlägg

Väljer dock att avsluta med några heta snackisar:

- Pappa Rosqvist (Peder) var snabb när det gäller både att äta upp maten och att slänga iväg ett par ord om min förkylning, när vi stötte på varandra under dagens lunch på Gerds. Något ni inte vet om Peder är att han är en riktigt duktigt innebandyspelare. Snabb, NEJ! Teknisk, JA!

- Elektrikerna i Nybro, tro mig, dem kan man alltid lita på!

- Är du företagare i Nybro, boka redan nu lördagen den 29 oktober
Massor av fotboll kommer att stå på menyn så väl praktiskt som gala, där även en viss Z kommer att dyka upp. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0