Disciplinnämnden!

Nu hoppas jag bara att de mycket trista händelserna runt Rickard Gerhardssons intresse för att kunna vara backup för oss går mot sitt slut. Då jag inte ringde Orrefors IF och anmälde att vi tog in honom till träningsmatchen mot FC Växjö gjorde Orrefors mycket irriterade. Och jag tar på mig all skuld till att så inte skedde, så där är jag (Nybro IF) skyldiga. 

Och när jag fick höra att de (Orrefors) hade pratat om att anmäla mig till Svenska fotbollsförbundets disciplinnämnd, så tyckte jag att det får jag väl själv göra då. Mest för att jag ville visa alla föreningar att vi i Nybro IF har gjort fel, och att man bör stå för sina fel och brister, att vara ärlig.

Igår så kom beslutet från disciplinnämnden, och de hade väl inget annat att göra än att fälla Nybro IF för att inte ha följt reglerna i detta ärende. Och straffet blev att Nybro IF får böta 5.000 kr. 

De (Orrefors) skulle ta upp detta ärende på ett styrelsemöte i slutet av april sas det, men när jag nu ringde dem i veckan så fick jag till svar att de hade glömt bort att diskutera denna frågan!
Men de skulle prata om det i helgen, så jag fick återkomma på måndag.

Och hade vi bara hållt oss till dessa fakta så hade jag nu hoppats på att få till ett avslut, att efter en månads väntan få ett besked från Orrefors hur de ställer sig till Rickard Gerhardssons övergång till oss.
Det som hänt runtomkring har däremot ingenting med rättvisa och ärlighet att göra, men det förtränger jag just nu. 

Patrik Berg

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0