Cuper, trupper & Flerohopp!

Nu stundar det inomhuscuper, både att åka iväg på och dels våra egna cuper. Bigso Box har redan 81 lag anmälda, det är väldigt mycket mer än förra året vid denna tidpunkten. Men några klasser behöver vi verkligen fylla .

 

Nybro Open är vi nu 41 lag anmälda, men när jag gick igenom vilka som inte anmält sig så blev jag lite förvånad. Men efter några sms så var jag lugn igen, då vissa kommunklubbar verkar ha glömt bort att anmäla sig bara. Och en fråga, då vi till i år ändrat namn från ”Elit” till ”Ingemar Crantz Cup” verkar ha haft effekt!

 

Själv hade jag en intensiv 3-dagars insats som tränare igen, med två träningar och en cup (S:t Sigfridscupen) som mål. Och kan bara säga att jag älskar (oftast) att vara sportchef, men saknar inte tränarjobbet…..  Visst var det delvis roligt, men får flashbacks på varför jag slutat som tränare. Och ut åkte vi i gruppspelet utan att vi imponerade det minsta….

 

Nu närmar vi oss en fulltalig trupp på 19 st bra fotbollsspelare, men kan väl bara säga som så här, mycket kan hända än! Man slutar aldrig att förvånas! Så var uppmärksamma på vad som händer i framtiden. Men skönt ändå att bara ha ett namn kvar att fylla i vår mycket stabilare och bättre A-lagstrupp. Sen om det går bättre för oss är ju en annan sak!

 

Men som någon skrev ”I år åker iaf Nybro IF ur div 3!”, eller ”agera styrelsen, sparka sportchefen” gör oss alla bara mer sugna att bjuda upp till att prestera ett bra vägvinnande spel.

 

Och ibland är det bra med lite ”experter” som tippar att sitt lag inte kommer att prestera, det ger mer energi, samtidigt som det är underbar känsla att efter säsongen bevisa motsatsen.

 

Därför saknar vi i Nybro IF mr Ahonens ofta negativa kritik på att vi bara skriver kontrakt med småglin, och inte skriver kontrakt med ”etablerade” spelare. Vi hade ofta väldigt mycket nytta av dessa åsikter, och ibland fick han även rätt! Men vi som förening kommer även i fortsättningen att rätta oss efter våra resurser, sen om detta gör att vi inte når upp till våra visioner och mål är en annan sak.

 

Trevligt också att få reda på vad Flerohopp informerar sina spelare om via sina gratis sms från deras hemsida, då de nog har kvar Daniel Holms gamla Nybro nr, som nu jag har :)

 

Patrik Berg


Kommentarer
Postat av: MA

...mmm...småglin! 2012 års trupp ser väl ganska så bra ut åldersmässigt tycker jag :-)

2011-11-23 @ 11:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0