Oktoberinformation!

Det är bråda tider just nu, då det är fullt upp med allt mellan himmel och jord. Och det är inte annat än att man ibland är lite orolig, då det är många viktiga saker på gång. Men som en viss ”föreningstränare” säger, ”det löser sig alltid”. Och jag ska försöka lugna ner mig lite, men det blir nog svårare än vad han tror.

 

Men bara för att vi inom Nybro IF har mycket på gång i alla olika former och ärenden så lär det nog vara likadant i alla andra föreningar. Så jag sänder mina förstående tankar till alla föreningar som precis som vi ser en uppsjö av arbete framför näsan. Mina tankar är just nu mest inställd på vår fotbollsgala, med tillhörande tillstånd, maten, lokalen, inbjudningar, beställningar och att ta emot alla bokningar. Vi har plats för 300 st, och första arbetsdagen för vår nye marknadschef blev lyckad med ca 40 st bokningar!

 

Sen har vi ju som alltid problem med att få tider under vinterhalvåret till alla våra lag, och kommer det snö före jul så har kommunen nu meddelat att de inte kommer att göra iordning konstgräset! Så där finns en mycket stor oroskänsla, då vi kan stå utan träningsmöjligheter i två månader! Jag tror många andra föreningar skulle skrika ut sin irritation om de inte kunde träna under två månader.

 

Sen har vi planering av våra cuper, Bigso Box och Nybro Open, vilka är två stora apparater med väldigt mycket folk inblandade. Men jag har precis fått klart med båda cupernas hemsidor.

http://www.cumap.org/cuponweb/startpgm530.php?Cup=2476&Lang=

http://www.cumap.org/cuponweb/nybro_open_20122605.htm

Varmt välkomna önskar vi alla intresserade föreningar.

 

Marknadschef ja, vi har ju blivit tvungna att söka en ny då Anders Lundell sa upp sig innan sommaren. Han hade sökt och då fått anställning inom den fackliga organisationen. Så nu under hösten så är Anders uppe i Stockholm för några månaders utbildning. Vi önskar Anders lycka till i sin nya inriktning i sitt framtida yrkesliv.

 

Men detta gjorde ju oss återigen strandsatta på marknadssidan, men vi har nu inlett ett samarbete med Börje Fransson från Skruv. Han kommer att samarbeta med oss under höstens arbete med fotbollsgalan och med Nybro Open, till att börja med iaf. Vi hälsar Börje varmt välkommen till Nybro IF.

 

Nej nu är det dags att stänga ner, måste göra klart med Roger G, Glenn Hysén, Peje och Joel Allansson om exakta tider för vår gala den 4 november. Och pojkallasvenskan fixade kvalet till nästa års pojkallsvenska, härligt. Och en ledare är klar till nästa år, och den andra tillfrågade skulle ju lämnat besked igår! Får nog besked idag, hoppas jag :)

 

Patrik Berg

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0