Funderingar om framtiden!

Jag vill först och främst tacka alla föreningar och privatpersoner, däribland många föräldrar till många av spelarna i pojkallsvenskan som har visat sitt stöd till Nybro IF, men framförallt till ledarna Tobias & Mikael. Jag om någon vet att de är djupt tacksamma för er visade omtanke.

 

Och jag vill väl egentligen inte gå in på denna tragiska händelse mer, utan jag hoppas nu att vi slipper få uppleva något sånt här mer i framtiden. Och vi undanber oss också de samtal som är uppstarten till det som nu hände, och det är föräldrar som har bestämda åsikter om hur vi skall bedriva vår verksamhet, och då framförallt vilka som skall spela, och även på vilken position ”min pojk” skall spela på.

 

Vi måste få ett slut på föräldrar som lägger sig i hur laget spelar, vilka som spelar, i vilket lag man spelar mm. Med detta så menar jag inte att man inte får ha åsikter i dessa ämnen, för det är allas rätt att ha åsikter, och då framförallt i ämnet fotboll. Men att framföra sina bestämda åsikter till alla sorters ledare på det sätt som har hänt oss flera gånger under året är inte ok. Skulle vi lyssna på alla åsikter så skulle det inte fungera, vilket de allra flesta förstår.

Så det är fortfarande tillåtet att stå på andra sidan planen och framföra sina negativa åsikter om hur våra ledare sköter sig, och då gärna till likasinnade åsiktspersoner.

 

Men tyvärr verkar vi gå mot en attityd som gör att vi kommer att skriva avtal med alla äldre lags spelare, ledare och nu även föräldrar i hur vi skall få till en fungerande ungdomsverksamhet.

Detta i sig är en tragisk utveckling, men skall vi fortsätta med vår ungdomsverksamhet så verkar de allra flesta av våra ledare vara inne på den linjen.

 

Sen kan man ju fråga sig om det går att hitta några nya ledare till vårt pojkallsvenskalag! Vilka frågor kommer de att ställa mig då vi diskuterar nästa års planering? Vilka garantier kan jag ge dem? Hur gör dem i praktiken om det händer något liknande igen? Vilket är den bästa vägen att gå? Hur känner sig alla våra spelare i pojkallsvenskan? Är de fortfarande sugna på att satsa vidare med fotboll i Nybro IF’s regi?

 

Många frågor, men jag kan i dagsläget inte ge några svar i alla fall.

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0