Comeback

Det var ett tag sedan jag skrev ner några rader på denna välbesökta sida. Det hade gått så pass länge att jag fick fråga sportchefen om användarnamn och lösenord för att logga in, hade glömt bort det helt enkelt. När bloggen startades upp så var förutsättningarna något helt annat. Att blogga var ju något nytt och intressant, vilket skulle få många att "haka på" och göra samma sak. VI VAR FÖRST....förlåt Markku VAR först med blogg, sedan kom VI och därefter skaffade hela jordens befolkning en egen blogg. "Tomten är far till alla barnen" är filmtiteln på en rolig film, "Markku Ahonen födde bloggen" heter uppföljaren. Mot denna bakgrund och när jag såg utvecklingen, valde jag att vända blad, ge nya förmågor mer tid i rampljuset och i samma veva förhandla till mig ett groteskt huvudtränar-kontrakt och fortfare än kvickt var jag "ute" med mitt bloggande. Sportchefen fick dra det "tunga" lasset själv, allt för att Nybro IF bloggen fortfarande skulle leva vidare. En sista orsak till mitt "avhopp" är ju självklart tiden som det krävs att ständigt uppdatera sin blogg. Som många andra som har lagt av, så kände jag inte heller att jag hade den tiden och inspirationen som krävs. Nu sitter man här, i en så kallad comeback, troligtvis en engångsföretelse, men ändå.
 
Vad har hänt sedan sist?
Ja, egentligen allt och lite till. Kort och gott så kommer jag nu att ge er några saker som ni förhoppningsvis känner ett visst mervärde när ni läser det. Nu kör vi..................
 
* Gits antog nya utmaningar, några tårar senare så stod jag där, som huvudtränare för Nybro IF. Inte jätteung, men inte heller gråhårig. Detta var i november 2011.
 
* Annandagscupen var det första provet. Ett lag som kallar sig KAIK visade oss och publiken hur inomhusspel ska bedrivas. 7 mål i baken i en semifinal....Då kände man inte sig som Mourinho direkt.....
 
* Colorama Cup!!! 3 matcher, ingen final, tidigt firande av nyåret fick det bli.
 
* Nybro Open....Ordningen var återställd!!!!
 
* Försäsong och 765 miljarder träningsmatcher var inplanerade. Vid starten var vi 18 stycken i trupp, Ashkan skadade knät olyckligt i Nybro Open och 17 fick vi bli. Mitt i allt träningsspelande så valde vi att vara med i Åryds Cupen. Där det blev ytterligare 7 stycken matcher, och i den 7:e förlorade vi, så ingen guldplakat den gången, men väl ett silver och några riksdaler till föreningskassan.
 
* Serien startade bra, vinst med 2-0 i premiären. BRA START!
 
* I andra omgången åkte vi till Norrköping kvällen innan matchen. Till vissas besvikelse så blev det inte Scandic. Bra käk, bra buss, nyttig sömn, god frukost, vila innan match. Ombyte på fina idrottsparken i Norrköping, för att sedan gå ut för uppvärming och match på en ytan som skulle få Nybro Open mattan att framstå som världens finaste konstgräs. Nu berodde ju inte vår urusla prestation på det.....
 
* Och så fortsatte det enda in till uppehållet. En vecka med segersång och en vecka med svansen mellan benen.
 
Nu står vi här, serien har vänt och den värmande höstsäsongen är inledd. I lördags var vi i Linköping för att ta oss an BK Kenty. Bra och viktig seger med 1-0. Nu på lördag gästas vi av Söderköping. Ett lag som fick förmånen att spela med 10 man mot oss i 88 minuter och vann "bara" med 5-1. Har vi inte lärt oss läxan nu så blir det omprov, precis som i skolan.Vi går en viktig höst till mötes. Den största motståndet är övertygelsen i tron på det man gör. Där har verkligen killarna visat sig från sin allra bästa sida. Under sommaren har det också tillkommit nya spelare, detta har höjt kollektivet, vilket är positivt.
 
Hela detta inlägget är skrivet med en "oseriös" betoning. MEN! det är också den enda tiden JAG inte väljer att vara "preusisk". För varje dag, varje träning, varje gång så finns ledordet framför mig, som en motivator för mig....STÄNDIG UTVECKLING. Strävan man efter det så är man seriös.
 
Förresten, läser någon denna blogg?
Vi gör ett test..........
Vinnaren bjuds på en fin middag och den får avnjutas tillsammans med mig.........
 
Första rätta svaret är vinnare..........
 
Hur många matcher har Antonio Conte (Juventus tränare) gjort som spelare för Juventus?
 

Svaret kan ni antingen skicka via sms (070-9153280) eller mejl ([email protected]).
 
Middagscermonin kommer självklart att avnjutas på en resturang som DU får välja.
 
/PasHo

Kommentarer
Postat av: Jens

vilken löjlig förening ni är(nybro if),helt otroligt

2012-08-14 @ 19:02:05
Postat av: NIF

Tack Jens. Vi uppskattar väldigt mycket personer som är ärliga.

2012-08-14 @ 23:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0