Bloggtaktik, långsynthet & heja Flerohopp m.fl!

Eftersom den i Nybro IF ofta nämnda frasen ”alla är vi olika”  (av Festim & mig iaf) så får man bara sitta och ta in vad allt och alla har för åsikter om ditten och datten. Sen behöver ju inte alla hålla med, vilket nog ofta är fallet för många, särskilt när jag uttrycker min åsikt gällande något jag här framför på Nybro IF bloggen.

 

Men det jag försöker hålla mig ifrån är att ha en allt för skarp åsikt om saker eller ämnen där jag inte har någon insyn. Då håller jag hellre dessa osäkra informationer för mig själv, för jag vill med denna bloggen inte skapa debatt, utan tanken var att skapa mer insyn i vad/hur vi gör i Nybro IF, vilket vi har lyckats med över förväntan.

 

Väldigt många har uttryckt en stor glädje och även framfört det positiva i att vi inom Nybro IF har öppnat upp oss. Det har kommit fram människor som jag aldrig ens trodde läste några bloggar som framfört sin positiva syn, trevligt, mycket trevligt, tack.

 

Sen vet jag ju lika väl som alla andra att det finns folk som tycker väldigt illa om vår blogg, att vi inte skriver om något intressant mm, men det kommer man nog aldrig ifrån då vi alla är olika, även i åsikt som framförande!

 

Några som har tyckt väldigt olika är ju Emil a och jag, men idag var vi återförenade, vilket gladde mig oerhört mycket. Och fast vi knappt pratat med varandra under en månad så känns det ändå som att vi båda haft respekt för varandra, och att vi även nu kan njuta av att återigen tillhöra samma förening. Och som den gode mr ”Empoo” uttryckte sig idag, att varken Nybro eller han är långsinta (eller var det trångsynta eller något annat liknande ord?). Roligt var det iaf att se nr 11 kläderna användas igen.

 

Det kändes som att vi båda alltid höll oss till vad som verkligen hände i denna tråkiga affär, vilket inte alltid är fallet. För man har ju hört liknande fall hur båda parter haft två helt olika versioner av en och samma händelse. Och det är väl kanske därför vi nu är tillsammans igen!

 

Nej nu laddar vi upp för 4 dagars slit dygnet runt i ishallen, men det känns faktiskt stimulerande fast man bokstavligt kommer att vara där dygnet runt. Jag tror vi har mer koll på alla smådetaljer som måste fungera, och skall bli intressant att se hur våra ändringar tas emot.

Och precis som någon annan ”tyckare” uttryckt det, så tror/hoppas jag att våra kommunlags framgångar sätter tonen på hur den ”öppna kommunklassen” tas emot. Åker för många kommunlag ut så är ju risken för mindre folk under finaldagen, men man måste ju våga testa!

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0