Dag 3 och 4....

Tyvärr tyvärr, men jag har bara lagt informationen om de två sita dagarna av årets Kährs Nybro Open åt sidan. Energin räckte inte till riktigt får jag väl erkänna. Men efter en hektisk måndag, men väldigt lugna och välbehövliga vilodagar tisdag onsdag, så kommer här sista kapitlet sett ur min vinkel.

 

Jag håller på med att förbereda ett litet frågeformulär som jag skall skicka ut till alla mailadresser som användes av lagen när de anmälde sig till Kährs Nybro Open. För jag/vi är ju intresserade av att höra allas åsikter om årets nya upplägg. Men skulle vi bara gå efter det man brukar göra så har årets cup varit en stor succé.

 

För man går ju ofta på siffror då man sitter och gör en sammanfattning av något man genomfört, och årets Kährs Nybro Open gav en ökning i kiosken, men framförallt så slog vi besöksrekord i antalet besökare. Fantastiskt roligt kändes det när jag fick höra det, men även lite överraskande då vissa både på nätet och i ishallen sagt till mig att läktarna gapade tomma!

 

Kiosken nere hade det tufft att hinna med alla som ville ha hamburgare och korv (Markku Ahonen stod väl enligt egen utsago för 5% av inköpen där), medans jag tror inte ens att alla visste om att vi även hade en servering uppe i VIP-baren. Men de som hittade dit blev glada och beställde väldigt många kycklingsallader. Pizzeria Victoria hade problem att hinna med våra beställningar, vilket gladde både dem och oss.

 

Och pga att jag självklart får många frågor under dessa intensiva dagar, så finns det vissa frågor som man bara blir så trött på. Någon sa till mig att vi borde planera bättre! Då jag sa att jag inte förstod så var det att vi borde planerat bättre med varmvattnet då det inte räckte till så många lag. Jag kan bara meddela att mitt svar var varken snällt eller försiktigt tillbaka. Har några riktigt ”bra frågor” till att skriva om, men behåller dem till att lätta upp stämningen för oss själva istället!

 

Jag fick även uppleva hur olika man kan se på saker och ting, samtidigt som att man även som förälder har ett väldigt stort ansvar för sitt barns agerande. Typ det jag hörde under helgen, en pojke svor och levde djävul en träning, då kommer föräldern fram till ledarn och frågar ”vad lär du ut under träningarna egentligen”…….

 

Att Nybro IF skulle vinna sin klass för 4:e året i rad kunde man ju hoppas på, och när vi sen stod där som vinnare efter två starffavgöranden så var det så skönt, så skönt. Men, och det finns ju alltid ett men, vi är oroliga för Ashkans knäskada, vi får avvakta på besked nu bara. Skulle det vara en allvarlig skada så gör vi ett väldigt stort tapp kvalitetsmässigt, då vi nu efter ca 6 månaders bra träning börjat se Ashkan bli en av våra bästa spelare, men vi får bara hoppas.

 

Sen har jag skrivit ner många saker som vi behöver förbättra till nästa år, vi får se vilka av dem som vi kan lösa. Till att börja med så hoppas vi nästa år få tillgång till ishallen under hela torsdagen, och inte som nu från kl 17.00.

 

Pratade idag med en väldigt nöjd tränare, då Festim idag tyckte att spelarna visade upp en härlig attityd. Och nästa helg börjar vi träningsmatcherna!

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0