Spruckna förhoppningar & Lindsdal!

När man har vissa förväntningar så är ju risken alltid att man blir besviken så det inte går som förväntat! Jag har under alla mina år ofta spelat lite matcher under träning då man delar upp lagen i äldre mot yngre. Och minnet kan ju ibland spela mig ett spratt, men har inget minne av att aldrig ha förlorat någon match mot de yngre. (kanske har förträngt det i så fall). 

 

Men utan att gå in på vissa specifika händelser, som nog inte skulle tas emot på ett bra sätt för framtiden, så kan man nog säga att torsdagens möte var den största besvikelsen någonsin, i denna typen av match måste jag tillägga! Jag har aldrig varit med om några av de händelser och uttalande tidigare, men jag försöker se det som att jag är jävligt gammal!  

 

Och det var nog tur att jag inte sa vad jag tyckte i halvlek!!!

 

Och så här långt i texten har nog Kalle o några andra redan tänkt tanken att jag inte tål att förlora! Men där kan jag lova er att så inte är fallet. Jag är nästan aldrig förbenad efter förluster, utan det jag alltid gått igång på är ”hur man förlorar”. Fråga bara Anders Olsson i ungdomsgruppen, det enda jag är intresserad av är ”hur de spelade”, uppträdande, tankar, spelförståelse, passningsskickliga, bollförande mm.

 

Men samtidigt så blev jag imponerad av de yngre, det var några som tag i spelat o hade en tanke med hur de skulle spela, imponerande J  Så samtidigt som jag fortfarande är riktigt sne på utförandet av mitt lag, så måste man ju gratulera de yngre. Tror det blev 6-3 till slut, men var inte närvarande i tanken under andra halvlek, då var jag ett levande åskmoln!! Vilket nog gladde vissa också, men det får man väl bjuda på J

 

Men som sagt, jag hade nog velat avsluta sista vårträningen på ett annat sätt, iaf har jag alltid fått vara med om det under mina tidigare år, men det var kanske någon taktik med det också av de äldre, vad vet jag! Jag hoppas bara jag aldrig mer får uppleva en sån besvikelse på en lång tid.

 

Nedan har ni några bilder på de unga kycklingarna, samt en bild på det förlorande äldre laget L  

 

Och sen tycker jag synd om Lindsdal, några ynka rader om deras kross av mitt kära Nybro IF i tidningen, det är inte bra för lokalfotbollen.

Har tittat lite på matchen mot dem, och de har några riktigt bra spelare i laget, Fredrik P, Johan I, Johan W, Serell, Sahlén, Fredriksson och inte minst Jakob P som imponerade lite extra på mig.

Jag tror Lindsdal kan räcka hela vägen, om nu inte Husqvarna blir för svåra, men lycka till.

 

PS det hade väl varit trevligt om mr Festim Pasho hittade tillbaks till tangentbordet och gjorde ett efterlängtat (gäst)blogginlägg J

 

Trevlig sommar på er!

 

Patrik Berg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0