Fuskbokningar!

Idag så blev jag informerad om att vi i Nybro IF blivit anonymt anmälda av en annan förening, då vår ungdomsgrupp (UG) skulle ha tränat på Grönmo utan att ha bokat någon tid. 
Och detta gjorde mig mycket orolig, då det enligt våra regler aldrig får förekomma att något av våra lag tar ett eget beslut att träna utan att först boka själva eller genom mig. 
 
Och då mitt minne inte är så bra så var jag ju tvungen att kolla upp detta innan jag kunde säga något om denna händelse. Och anmälan kom väl till då UG träningar inte stod med på listan som sitter nere på anslagstavlan vid Grönmo. 
 
Men efter kontroll av min mail så blev jag lugn, då min fråga till Eva Alexandersson på kommunen besvarades kl 16.02 i måndags ang denna veckans träningar för P17-laget. Detta gjorde ju att tiderna inte var med på listan som sitter på Grönmo. Men då jag gick in på kommunens hemsida så står alla P17 träningarna med där. 
 
Men händer detta någon mer gång så är jag verkligen tacksam för om jag blir informerad, precis som jag blev denna gången. För vi i Nybro IF måste sköta oss när det gäller sånt här, annars förstör vi bara för oss själva.
Jag vet hur snabbt rykten går gällande både det ena och det andra, och redan här har en skada skett för oss i Nybro IF, då några personer har pratat om hur dåligt och fult det är när nu UG olovandes har tränat på Grönmo.
Det har alltså pratats negativt om oss, vilket inte är bra. Och ibland så är det nog sant att vi har gjort något fel, men denna gången visade det sig att vi var oskyldiga.
 
Vi inom Nybro IF beklagar att vi har retat upp någon till att lägga tid och energi på oss, och vi kan bara hoppas att vi förbättrar vårt rykte så att inom en obestämd framtid så säger personen ifråga istället att det måste vara ett misstag, för Nybro IF gör alltid rätt för sig. Men där är vi inte än, men vi arbetar för att komma dit.
 
Till alla föreningar önskar vi en bra och varm vår så att vi alla kan komma igång och träna på våra planer.
 
Mvh
 
Patrik
 
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0