Vårkänslor & A-lagets status!

Nu börjar det äntligen likna något som påminner om vårens underbara känsla, där man kan finna en strimma hopp i att få uppleva lite värme efter några iskalla veckor. 
 
Vi har spelat några träningsmatcher till nu också, och känslan är bra, vi ligger bra till som vi brukar göra, men med den skillnaden att vi nu har en högre kvalité i vår trupp, vilket spetsar till allting på ett positivt sätt. 
Vi har släppt till mindre mål bakåt, men tycker själv att det ändå sett oroväckande ut vid vissa sekvenser, vilket jag hoppas o tror vi kan fila bort. 
 
Däremot så har vi en lägre felprocent i enkla bolltapp när vi går till anfall, vilket sparar oss enormt mycket i defensivt hemjobb, men får vi även till en bättre bedömning om när o hur vi värderar våra lägen så tror jag vi skulle minimera bolltappen ännu mer. 
 
Sen är det några spelare som verkligen visat framfötterna, iaf under matcherna där jag stått o tittat. Men åsikterna är som Oskarshamn skrev på sin hemsida väldigt olika, tex hade jag en spelare i en match som enligt mig var den svaga länken, medans den jag pratade med under matchen tyckte han var felfri! Och vem som har rätt kan man aldrig bestämma heller, då det är personliga åsikter vi pratar om, men lite roligt är det hur olika man ser på saker o ting, o framförallt då fotboll :)
 
Mot Madesjö visade vi väl inte upp oss från vår bästa sida, utan istället visade vi väl att för att klara av att vara bollförande så ställs det väldigt höga krav på utförandet.
Mot Bergkvara spelade vi stabilt utan att glänsa, vilket jag inte heller kan kräva vid denna tidpunkten, men känslan var bra.
Mot Oskarshamn så blev det ju självklart en bättre match, då alla taggar till o gör en bättre match då motståndet kräver att man gör så. Men det såg väldigt stabilt ut, och fast man såg att vi hade samma problem som i de tidigare matcherna så löste vi upp situationerna tack vare att vi var på tårna.
 
Och så väntar ikväll en seriekonkurrent till då Älmeboda/L kommer på besök. Och då det är vår gamle tränare Mikael Andersson som styr älmeboda igen gör ju matchen lite extra intressant. Likaså är jag nyfiken på hur deras trupp ser ut då de nog är ett av få lag som tränar mer än vad vi gör. De ligger på 9 pass i veckan, o tack vare att de flesta går i skolan eller bara spelar fotboll har gjort att de kan träna förmiddagspass också. 
 
Vi syns väl på konstgräset?
 
Patrik
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0