Är man nu på väg att vakna upp......

Efter en lång period av lite tyngre tider så börjar det nu vankas lite "soligare" dagar i horisonten. Jag tittade på mina sista inlägg här och jag trodde det var ännu längre sen än vad det var. 

Sista inlägget var ju ett mycket roligt gällande Joel Lundgrens premiär för A-laget som 17-åring. Sen att Joel efter att ha blivit utlånad till Trekanten för att göra succé med A-lagsspel och göra flera mål till att sen råka ut för en korsbandsskada är ju en annan historia!
 
Det näst senaste inlägget var ju en av de tyngre dagarna jag upplevt som ledare, men det är väl sånt man måste lta sig igenom och dra lärdom av i framtiden. Och vi har ju efter året också blivit kallade "gnäll-laget i regionen, så där har vi något att leva upp till under nästa år :) 
 
Och medan Nybro IF Fotboll precis som jag själv haft en tuff tid så har vårt representationslag haft en bra säsong. Men i truppen så var det ändå en mycket tung avslutning då vi inte lyckades bättre resultatmässigt. 
Men där känns det nu som att vi har slickat såren och börjat ladda om batterierna inför året som kommer. 
 
Festim har pratat om att vi (jag) måste starta upp bloggen igen. Men jag har inte haft orken, energin har varit mycket låg, och jag har fått lägga mycket kraft på en massa extra insatser som jag tidigare inte behövt göra. 
Och jag skall väl inte säga att jag är full av energi, men det känns lite bättre iaf. 
 
En av orsakerna till att energin är lite större är den nya Bigso Box sektionen som har gjort mycket gott för att försöka lyfta vår inomhusturnering och vända den negativa spiral som nästan alla cuper fått erfara. 
 
Jag vet att styrelsen kommer att försöka bilde de sen länge eftersökta arbetsgrupper likt den i Bigso Box som har fungerat perfekt. Och vi får hoppas att det finns fler frivilliga runt vår förening som kan ta sig tid att vara med om att göra en insats som skulle lyfta vår fantastiska förening. 
 
Nej nu får jag sluta så återkommer vi inom kort med lite mer nyheter runt A-truppens byggande. 
 
Tex så kommer vi att ge er intervjuer med våra nya spelare, Rasmus Johansson från Älmeboda/L och Niklas Gustavsson från Påryd. 
 
Patrik
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0