Intervju nr 3 inför premiären med Simon Bern.....

Vi har i Simon en 19 år ung ambitiös ytter som nu tog steget över till oss i Div.2, men vad är det som har hänt innan? Och vad skall hända i framtiden?    

 

 
 

Kort sammanfattning av din fotbollshistoria!

Min fotbollskarriär startade i Älghult IF. Men redan som 7-åring gick jag till Alstermo IF för att få spela med dom överåriga. Lite senare när det blev 11-manna slogs klubbarna ihop och då spelade jag både i ett P95/96-lag och ett P97-lag. När jag fyllde 14 år blev jag uppflyttad till A-laget i Älghult (Div6), den säsongen kommer jag tyvärr inte ihåg så mycket av.

Efter ett år i Älghults A-lag så blev jag uppringd av Lars-Gunnar Serell. Dom ville då att jag skulle skriva på för Alstermo IF. Vilket inte var så svårt val, då dom spelade i divition 4 elit. Och mina mål med fotbollen har alltid varit att spela så högt upp i seriesystemet som möjligt. Efter att halvårs hård träning med dom så började jag få in någon typ av fotbollstänk och fysik, så då började jag fightas om en plats i startelvan på riktigt. Den säsongen har jag för mig att vi slutade 6:a i tabellen. Året där på var truppen inte densamma så då tog jag en plats i startelvan direkt. Hela säsongen 2014 var jag med och spelade mestadel som innermittfältare. Denna säsong slutade vi 5:a efter Högsby. Inför 2015 blev det lite kaos i Alstermo IF så dom fick dra sig ur och börja om i divition 6, men det var inget val för mig. Så efter lite letande och sammarbetande med Nybro IF så fick jag kontakt med Räppe Goif i Växjö. Dom lirade då i divition 3, vilket var nytt för mig, men efter mycket vilja så spelade jag trots allt 19 av 22 matcher. Denna säsong spelade jag på alla positioner utom mittback och målvakt, men mestadels defensiv innermittfältare och offensiv yttermittfältare. Detta var ett väldigt lärorikt år på många sätt för mig.

Nu inför 2016 har jag gjort ännu ett steg upp i seriesystemet, och det är divition 2 med Nybro IF. Jag kan inte säga annat än att jag är väldigt taggad inför denna säsong!

 

Varför blev det Nybro IF?

Jag hade redan inför säsongen 2015 haft kontakt med Nybro IF, men då blev det inget. Nu inför denna säsongen tog dem kontakt med mig igen, och då visade det sig att dom ville att jag skulle skriva på.

 

Vilken sorts spelare är de enligt dig själv?

Jag är en snabb, löpvillig yttermittfältare. Kan även vara bollvinnare som defensiv innermittfältare.

 

Hur har din första tid varit i Nybro IF?

Mycket rolig måste jag säga. Varje gång man kommer in i omklädningsrummet så blir man glad. Det har redan hunnit vara mycket lärorik tid. Festim och dom andra ledarna är mycket bra att ha och göra med.

 

Vad skiljer Nybro IF från de tidigare föreningar?

Det är en förening som är väldigt professionell. En klubb som vill spela bra fotboll, fin fotboll. Även utveckla alla sina spelare.

 

Vad är din favoritposition i laget? Och varför?  

Som yttermittfältare, för där får jag använda mina största styrkor.

 

Vilken målsättning har du själv? Och var hamnar vi i årets serie?

Min korta personliga målsättning är att utvecklas och bli säkare i startelvan. Min långa målsättning är att klättra i seriesystemet, kanske till och med “proffessinell fotbollspelare”?

Jag tror vi blir 10 i tabellen.

 

 

Vi säger tack till Simon, och önskar honom lycka till med säsongen 2016. 

 

Patrik


Kommentarer
Postat av: Roger

varför satsade han inte på handbollen, känns lite större än fotboll i nybro

2016-04-02 @ 12:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0