Intervju nr 6 inför premiären med Hoshyar .....

Hoshyar Taha Bash, kommer han att överaska alla med en succesäsong i Nybro IF?  

 Vi har här en ung spelare som bara varit i Sverige i något år, men som redan visat upp en härlig positiv attityd och en vilja att utvecklas som fotbollsspelare. Men vem är han egentligen?       

 

 

Kort sammanfattning av din fotbollshistoria!

 

 

Jag har spelat i Syrien i näst högsta serien, som defensiv innermittfältare, men kan spela på de flesta mittfältspositionerna. När kriget startade i Syrien så hade jag ett kontraktsförslag klart för en fortsättning, men det kändes för riskabelt, så det fick tyvärr bli 4 år utan att få göra det jag älskar, att spela fotboll.

Sen flyttade jag till Sverige, och kom jag 2015 till Madesjö IF som tog hand om mig och hjälpte mig med mycket runt fotbollen. Madesjö var ett fantastiskt stöd för mig, och dem lät mig även spela fotboll som passade mig, så det är en förening jag är mycket tacksam emot.

Sen kontaktade Nybro IF mig inför detta året, och det kändes som ett steg i rätt riktning för mig.

 

Varför blev det Nybro IF?

 Det var ett självklart val när dem ringde, för jag vill hela tiden utveckla mig och bli bättre. Och Nybro IF har definitivt dem kvalifikationerna som en fotbollsspelare behöver för att utveckla sig som fotbollsspelare. Dem arbetar professionellt vilket jag tycker om.

 

Vilken sorts spelare är de enligt dig själv?

Jag är en spelare med bra spelförståelse, fysiskt stark och bra i dueller, men även med mitt huvudspel tycker jag är bra. Sen vill jag gärna göra mina medspelare bra, vilket jag alltid försöker att tänka på.

 

Hur har din första tid varit i Nybro IF?

Min första tid har varit bra, jag trivs med laget, och sammanhållningen är okej.

 

Vad skiljer Nybro IF från de tidigare föreningar?

Ett lag som ligger högre upp i seriesystemet skall också leva upp till de förväntningar som klubben har, och det tycker jag att Nybro IF gör.

 

Vad är din favoritposition i laget? Och varför?  

Min favoritposition är givetvis som innermittfältare, för det är där jag gör mest nytta!

 

Vilken målsättning har du själv? Och var hamnar vi i årets serie?

Min personliga målsättning är att få vara skadefri och spela så många minuter som det bara går, för det är ju trotts allt fotbollen man är där för. Jag tror vi hamnar i topp 5. 

 

Vi tackar Hoshyar för stunden, och önskar honom lycka till under 2016. 

 

Patrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0